تبلیغات
الفبای مهدویت - آثار انتظار
 
 
 
آثار انتظار
کسی که انتظار قیام مصلح جهانی را دارد در واقع، انتظار انقلاب و تحولی را دارد که وسیع ترین و اساسی ترین انقلاب های انسانی در طول تاریخ بشر است؛ انقلابی که همه شوون زندگی انسانها را شامل می شود. انتظار، همیشه از دو عنصر نفی و اثبات تشکیل می شود، یعنی ناراحتی از وضع موجود، و عشق و علاقه به وضعیت بهتر. پس کسانی که در انتظارند، اگر در ادعای خود صادق باشند، باید این آثار در آن ها آشکار شود:
1. خودسازی فردی: منتظر، همیشه باید خودساخته و آماده باشد. برای تحقق بخشیدن به چنین انقلاب عظیمی، مردان بزرگ، مصمم، نیرومند، خودساخته، شکست ناپذیر و دارای بینش عمیق لازم است. خودسازی برای چنین هدفی، مستلزم به کار بستن برنامه های اجتماعی، فکری و اخلاقی است.
2. خودسازی اجتماعی: منتظر،علاوه بر خودسازی خویش، باید مراقب حال دیگران نیز باشد و علاوه بر اصلاح خویش، بر اصلاح دیگران و جامعه خود نیز بکوشد. در میدان مبارزه، هیچ فردی نمی تواند از حال دیگران غافل بماند، بلکه موظف است هر نقطه ضعفی را که در هر کجا می بیند، اصلاح کند و هر موضع آسیب پذیری را ترمیم نماید.
3. حل نشدن در فساد محیط: یکی از آثار انتظار، عدم تسلیم در برابر الودگی های جامعه است. هنگامی که فساد فراگیر می شود و بیشتر مردم را به آلودگی می کشاند، گاهی افراد پاک در یک بن بست روانی قرار می گیرند، و از اصلاحات، مایوس می شوند و فکر می کنند کار از کار گذشته است و دیگر امیدی برای اصلاح نیست، این نومیدی ممکن است آنان را به صورت تدریجی به فساد و همرنگی با محیط بکشاند. تنها چیزی که می تواند در آن ها روح امید بدمد و به مقاومت و خویشتن داری دعوت کند، امید به اصلاح نهایی و ظهور مصلح جهانی است.
4. پایداری در برابر رهبری های فاسد و مبارزه با فساد: هر کس سرگذشت دستگاه های جبار بنی امیه، بنی عباس، امویین اندلس، سلاطین عثمانی و دیگر کسانی که بر جوامع مسلمان به اسم اسلام و حاکم مسلمان، در هند، ماوراء النهر، ایران، مصر، شام و نقاط دیگر آسیا، آفریقا و اروپا مسلط شدند بخواند، می فهمد که چه وضع نا امید کننده ای پیش آمد که هدف های واقعی و اصولی اسلام، بیشتر از رسمیت افتاد و اصلا مطرح نبود. تنها چیزی که مسلمانان در برابر این وضعیت نگاه داشت و آن ها را در حال اعتراض به اوضاع و تقاضای اجرای برنامه های اسلامی دلیر می کرد، وعده های قرآن و پیامبر(ص) بود که: این دین از بین نمی رود و آینده برای اسلام است. این وعده ها بود که مسلمانان را در برابر حوادثی مانند تسلط بنی امیه، جنگ های صلیبی، هجوم چنگیز مغول و سرانجام، استعمار قرن اخیر پایدار نگه داشت و مسلمانان علیه آنان به جهاد و پیکار برانگیخت. بنابراین مسلمانان، تسلیم ظلم و فساد نمی شوند و با ستمگران و مفسدان همراه و هم صدا نخواهد شد.[1]
البته آثار انتظار، منحصر به این چهار اثر نیست. برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب «انقلاب جهانی مهدی» اثر آیت الله مکارم شیرازی، مبحث انتظار مراجعه نمایید.

منابع :
1. سیمای آفتاب، حبیب الله طاهری، صفحه 211.


طبقه بندی: آ

کلمات کلیدی: آثار انتظار|انتظار قیام مصلح جهانی|انتظار انقلاب|وسیع ترین و اساسی ترین انقلاب های انسانی در طول تاریخ بشر|انقلاب|انتظار|نفی و اثبات|وضع موجود|عشق و علاقه به وضعیت بهتر|خودسازی فردی|منتظر|انقلاب عظیم|خودسازی اجتماعی|اصلاح|فساد|ظهور مصلح جهانی|پایداری در برابر رهبری های فاسد و مبارزه با فساد|بنی امیه|بنی عباس|امویین اندلس|سلاطین عثمانی|هند|ماوراء النهر|ایران|مصر|شام|وعده های قرآن|پیامبر(ص)|جنگ های صلیبی|هجوم چنگیز مغول|استعمار قرن|جهاد و پیکار|انقلاب جهانی مهدی|آیت الله مکارم شیرازی|میدان مبارزه|حل نشدن در فساد محیط|

ن : سرباز گمنام امام زمان (عج)
ت : جمعه 11 فروردین 1391
   
 
محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.